Mallorca: Del 1

Mallorca

I början av maj åkte vi till Mallorca för att hälsa på vänner. Det var första gången på Mallorca för oss båda. Och jag blev verkligen positivt överraskad av den vackra ön.

Vädret var kanske inte riktigt som det brukar på Mallorca, det var kallare än normalt och även rätt regnigt medans vi var där. Så det gjorde att vi inte reste runt och såg så mycket, men vi hade ändå det jättebra och det var så roligt att få se hur våra vänner har det och lite hur deras vardag ser ut!

Vi kom ner sent på måndagskvällen (tror vi landade halv tolv eller något sådant) och blev upphämtade på flygplatsen i huvudstaden Palma. Sen var det kanske mindre än en halvtimmes körning hem till våra vänner som bodde i utkanten av Palma.

Morgonen efter tog vi en lugn morgon och åt frukost tillsammans i lugn och ro.

Sen började det, hör och häpna, regna och åska, så vi bestämde oss för att ta oss till annan ort i närheten där solen skulle skina. Så vi åkte till Costa de la Palma, (tror jag det heter) som låg inte så långt från Palma.

Vi strosade runt lite där innan vi gick ner till en strand som låg i en liten vik. Vi satte oss på en uteservering och beställde lite mat och sangria! Sååå god sangria! Och alldeles intill stranden och havet.

Mallorca

Så det blev en bra dag trots att den började med regn.

Kaktusar på Mallorca

Kaktusa på Mallorca

Älskade alla gigantiska kaktusar som växte på Mallorca!

Castell de Bellver

Nästa dag besökte vi Castell de Bellver. Det var måååånga trappsteg  upp till slottet som ligger uppe på en höjd med en fantastiskt fin utsikt över Palma och bukten. Så det var väl värt mödan;)

Castell de bellver; Mallorca

Castell de bellver, Mallorca

Cala Major

På eftermiddagen tog jag och mannen en promenad till närmaste stranden (från där vi bodde) som låg i Cala Major, en annan mysig och vacker liten vik.

Mallorca

Överallt där man gick längs gatorna kunde man se så mycket underbara blommor som hängde över staket och murar.

Cala major, Mallorca

Fortsättning följer…

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.